Pealkirjas toodud küsimusele vastavad mistahes turundusspetsid masu ajal täiesti veendunult eitavalt.
Ometi õnnestus Doonorite Seltsil juulis-augustis läbi viia sotsiaalkampaania "Verd ei asenda miski", mille arvestuslik rahaline maht ületab poolt miljonit krooni. Meie kampaania kasvas kavandatust märksa suuremaks, kuna pärast esimeste reklaamide ilmumist pakkusid meeldiva üllatusena veel mitu ajalehte ja ajakirja meile omal algatusel tasuta reklaamipindu. Selline käitumine näitab Eesti meediaettevõtete suurt sotsiaalset vastutustunnet, sest kõik nad avaldasid meie reklaame täiesti tasuta.
Aga muidugi ei mõõdeta sotsiaalkampaania edu mitte reklaamimahu, vaid vereloovutuste arvu järgi. Tänavune kampaania suurendas verekeskuste andmetel vereloovutuste arvu Põhja-Eesti Regionaalhaigla, Tartu Ülikooli Kliinikumi ning Ida-Viru keskhaigla verekeskustes 8-24% võrra.
„Haiglate nõudlus doonorivere järele oli suvel suur ja seda eriti juulikuus. Tänu teravmeelsele kampaaniale oli doonoreid palju ja kõik ülekannet vajavad patsiendid said abi,“ tunnustas meie sotsiaalkampaaniat Põhja-Eesti Regionaalhaigla verekeskuse juhataja Riin Kullaste.
Eesti Doonorite Selts tänab täna sotsiaalkampaaniat läbi viia aidanud inimesi ning meediaorganisatsioone tiitliga „Doonori sõber“.
Sotsiaalkampaaniat toetasid ajalehed Õhtuleht, Postimees, Eesti Ekspress ja Maaleht, ajakirjad Pere ja Kodu, Oma Maitse, Anne, TervisPluss, Stiil, Kodukiri, Eesti Naine, Kroonika, Tehnikamaailm, Kodu ja Aed, Maakodu ning raadiojaamad Vikerraadio, Raadio 2, Raadio 4 ja Klassikaraadio.
Doonorite Selts korraldas suvise reklaamikampaania kolmandat aastat järjest ning see on vereloovutajate arvu märgatavalt suurendanud ka varasematel aastatel.
Doonorite arv Eestis on PERH-i verekeskuse andmetel aastatel 2003-2008 kõikunud 32 147 ja 36 872 vahel. Viimastel aastatel on doonorite arv suurenenud, kuid Eestis on jätkuvalt doonoreid alla 3% elanikkonnast, ehkki Maailma Tervishoiuorganisatsiooni soovitusel peaks stabiilsete verevarude tagamiseks doonorite arv olema vähemalt 4% elanikkonnast.
4.9.09
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment