Rõõm oli lugeda, et avalikkuse survel muudab Tallinna linnavalitsus korruptsioonikahtlast kioskihanget. Kurb on aga teada, et samal ajal jätab Tallinna linnavalitsus tuimalt täitmata linnavolikogu otsuse, mille kohaselt tuli tänavu välja ehitada kõnniteed kolmel Maarjamäe tänaval, kus liiklus on jalakäijate jaoks eluohtlik.
Mis parata, ühest eelmisel nädalal ilmunud Postimehe artiklist jääb väheks, et sundida Edgar Savisaart seadust täitma. Postimehe ajakirjanike huvist jäi väheks isegi sellest, et seaduserikkumise kohta abilinnapealt vastust saada.
On ju enesestmõistetav, et nii nagu iga Riigikogu otsus kuulub Eesti Vabariigi valitsusele vastuvaidlematult täitmiseks, tuleb ka Tallinna linnavalitsusel täita iga linnavolikogu otsust. See on demokraatliku valitsemise aluspõhimõte.
Ent paraku liputab pealinnas saba koera ehk teisisõnu kamandab linnavalitsus linnavolikogu. On ju ammu teada, et linnapea Edgar Savisaar käib isiklikult linnavolikogu keskfraktsioonis istungite eel korraldusi jagamas. Täiesti uus asi on aga isegi Tallinna linnavalitsuse jaoks see, et seadust rikkudes jäetakse täitmata volikogu otsus.
Olin kaks aastat tagasi veel Tallinna linnavolikogu liige ning esitasin ühe otsuse eelnõu, mis kohustas linnavalitsust ehitama kas 2007. või hiljemalt 2008. aastal välja kõnniteed Maarjamäel Urva ja Kase tänaval ning Haljas teel. Kõnniteid on sealkandis hädasti vaja, sest uusasumis riskivad inimesed - eriti noored emad lapsevankritega - pidevalt sõiduteel ukerdades elu ja tervisega. Volikogu survestasid otsuse langetamisel ligi sada Maarjamäe elanikku, kes toetasid sotsiaaldemokraatide esitatud eelnõu oma allkirjadega.
Mõneti üllatuslikult toetas seda eelnõu ka Keskerakond ning erandlikult kombel võeti toona opositsiooni esitatud otsus ka vastu. Ilmselt põhjusel, et ukse ees olid Riigikogu valimised ning Keskerakond kartis Maarjamäe elanikke välja vihastada.
Hiljuti kontrollisime kolleeg Jaak Juskega üle, kuidas otsuse täitmine edeneb. Halvaks üllatuseks saime linnavalitsusest vastuse, et linnavalitsus on tuimalt otsustanud volikogu otsuse täitmata jätta ning lükata kõnniteede ehitamise vähemalt aasta võrra veel edasi.
Sellise käitumisega loob Tallinna linnavalitsus ohtliku pretsedendi, millele tuginedes võib edaspidi kõigi tülikate linnavolikogu otsuste peale lihtsalt vilistada. Lisaks näitab Tallinna linnavalitsus sellise käitumisega üles täielikku lugupidamatust Maarjamäe elanike suhtes.
Töötan nüüd ise juba Riigikogus, aga septembris esitavad Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioon linnavolikogus linnapea Edgar Savisaarele kindlasti arupärimise, milles nõutakse selgitust volikogu otsuse täitmata jätmise kohta.
9.7.08
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Ja kui juba kommenteerimiseks läks, siis annaks veel lahkelt tagasisidet :)
Usun, et väga paljud inimesed ei viitsi enam lugeda kriitikat, mida Eesti poliitikud oma poliitiliste oponentide osas kuuldavale toovad. Kuna tehtud on nii palju labasele ärategemisele suunatud farsilikku poliittehnilist kriitikat või teisiti öeldes on kriitika muudetud sisulisest nähtusest vormiliseks vahendiks, ei viitsi keegi seda enam tõsiselt võtta.
Kui oleks mõni printsipiaalne poliitik, kes alustaks Võimsa Auto Maksu teemalist avangut kriitikaga oma erakonnakaaslase suunas, kes sõidab 5.7-liitrise HEMI-mootoriga macho-Chrysleriga, siis võiks poliitiline kriitika ennast nähtusena tasapisi ju rehabiliteerimagi hakata või mis? ;)
Kui kui põhimõttekindluseks enam mune ei jätku ning kõik, milleks võimeline ollakse, on mõnus poliitiline müramine, pole imestada, et valijaskond on väsinud ja tüdinud. Väga tüdinud.
Jaa-jaa :) Just nimelt. Sotsist rahandusministri Ivari Padari Chrysler 300C võtab üle 20 liitri 100km peale ning teeb 250kW.
Hannes Rumm ise ju ütles, et "Meie arust tuleb maksustada sõiduautod, mille mootori võimsus on 140 kW või rohkem, sest üle selle piiri jäävad autod on üldjuhul tõesti luksus, kuna praktilist otstarvet sellisel võimsusel ei ole."
Samas kuna Padar on suur ja tähtis mees, siis võib-olla tema jaoks ikkagi on sel autol praktiline otstarve? Sest eks reeglid, policy'd ja seadused on mõeldud muidugi eelkõige tavaliste inimeste jaoks. Ja TEISTE inimeste jaoks ka muidugi :)
Tegelikult on jube vaadata, kuidas ausast ja otsekohesest inimest saab silmakirjalik parteisõdur.
Või kuidas nende 250-kilovatiste hemide ja praktiliste otstarvetega need lood täpselt on?
Kuidas vahepeal läinud on? Kas oled saanud Padarile vihjata, et võiks raskel ajal luksusest loobuda ja jalgrattaga liigelda, või siis vähemalt mõne tojootajaarisega? Või las parem jääb see luksusautomaks sinnapaika, suuremat populaarsust see ju ei kogunud?
Post a Comment