9.6.07

Mida venelased ostaksid?

Eestis elab umbes 420 000 vene keelt kõnelevat inimest, nad moodustavad 32% Eesti elanikkonnast. Selleks, et neid mõjutada või neile midagi müüa, tuleb tunda nende hingeelu. Erinevuste tundmine ja oskus neid arvestada aitab vältida konflikte ja luua häid suhteid nii ühiskondlikus, majanduslikus kui ka turunduslikus plaanis.

Sellise sissejuhatusega algab meilitsi levivas turundusajakirjas Best Marketing avaldatud TNS Emori ülevaade venelaste ja eestlaste erinevatest tarbimiseelistustest. Sellest artiklist leiab küllaga järeldusi, mis aitavad selgitada Eesti riigi ning enamuse Eesti erakondade viletsat kommunikatsiooni vene kogukonnaga. Lihtsalt ei teata või ei arvestata vene kogukonna kultuuriliste eripäradega.

Nii olimegi aprilli lõpus olukorras, kus vene kogukond sageli lihtsalt ei uskunud sõnagi sellest jutust, mida valitsus neile rääkis ning ainsad tuntud ja popid poliitilised brändid vene valijaskonnas on Keskerakond ja Edgar Savisaar. (Tuntud bränd on ka Andrus Ansip, aga ta on sama populaarne toode nagu "Tshernobõli marineeritud kurgid".)

Siinkohal vaid mõned poliitilise kommunikatsiooni kohalt olulisemad vene kogukonna erisused:

Venelased rohkem avatud naudingutele.
Soov püüelda uute naudingute ja elamuste poole motiveerib täna venelasi rohkem kui eestlasi. Selline soov on jõudnud venelasteni hiljem kui eestlasteni, kuna eelnev periood kulus kuulus rohkem "ellujäämisega" seotud tegevustele nagu töö- ja eneseotsingud, normaalse majandusliku seisundi tagamine ja kohenemine uues, kapitalistlikus maailmas. /.../Nad on rohkem avatud reklaamipakkumistele ning on täna ja ka edaspidi valmis oste tegema reklaami ajel.

Pühendunud tarbijad
Venelased ütlevad, et nende elus on olulised põhimõtted, mis teevad neist inimestena need, kes nad on. Eestlased on altimad kalduma pragmatismi, tunnistades juhtmõtet: olulisem on see, mida ma teen, kui see, millesse ma usun. Venelastele on oluline lojaalsuse idee. Järjekindlate põhimõtete väärtustamine avaldub avatuses ideoloogilisele kommunikatsioonile, samuti kaubamärgilojaalsuses.

Kindlad reeglid ja lubadused
Vene inimesed peavad eestlastega võrreldes rohkem lugu kindlakäelistest juhtidest, selgetest reeglitest ja seadustest. Teadmine, millised on reeglid ja kes teeb otsuseid, loob kindluse- ja turvatunde. /.../ Venelastele suunatud kommunikatsioonis võiks kasutada enam oma kogukonna arvamusliidrite soovitusi, kuid Eesti probleemiks on asjaolu, et Eestis ei ole vene kogukonnal arvamusliidreid.

No comments: