13.5.08

Lasterikkad pered luksusautode ja tulu maksustamisest

Lasterikaste Perede Liidu president Kalmer Hütt ütles, et on põhimõtteliselt Sotsiaaldemokraatide välja käidud luksusautode maksustamise idee poolt, sest tegemist on ikkagi kõikide inimeste ühisvara kasutamisega teistest rohkemal määral.

"Põhimõte on ikkagi selles, et kõik, mis Maal leidub, on kõikide ühisvara, ka õhk on meie ühisvara ja kui ma tahan seda rohkem kasutada, siis on loogiline, et maksan selle eest rohkem,“ ütles Kütt. Samuti ei saa Kütt enda sõnul aru, miks peavad riigikogu liikmed sõitma näiteks Hummeriga ja laskma kinni maksta kütusearved.

Küsimusele, kas lasterikaste perede huvide kaitsmine ei peaks olema sotsiaaldemokraatide prioriteet, ütles Hütt, et lasterikkaid peresid, keda suurte autode kui luksusautode maksustamine puudutab, võib Eestis kahe käe sõrmedel üles lugeda. "Lasterikkad pered üldiselt ei saa endale sellise võimsusega autosid lubada, rääkimata kütusearvetest,“ rääkis Lasterikaste Perede Liidu president.

Hütt rääkis, et liit ei poolda kindlasti maksude tõstmist, aga samuti on nende seisukoht, et tulumaksu alandamine praeguse majanduse jahtumise tingimustes ei ole otstarbekas. Riigieelarve täitmisel on regulaarselt laekuv tulumaks otstarbekam kui uued loodavad ebaregulaarselt laekuvad maksud. Viimane võib tema sõnul viia selleni, et mitmed head algatused ja toetused võivad jääda ära, kuna riigil puudub selleks raha.

Allikas:
http://www.ap3.ee/Default2.aspx?ArticleID=e0820403-40ed-4881-8f70-5e8a149193b0&ref=rss

6 comments:

Anonymous said...

Keskerakondlane Kalmer Hütt kiidab sotsialistide ettepanekut... miks see ei üllata? Millal ühinevad sotsid Keskerakonnaga?

sammas said...

Hütt ajab segamin n.n luksusautomaksu ja väljaheitegaaside põhisemaksu. kw ei võrdu heitgaaside kogusega.

0tt said...

Proovisin huvi pärast statistikat teha, mis mõju sel maksul võiks olla. Usun, et auto24.ee on adekvaatne valim. Niisiis, üle 139kW autosi on Eestis ARKi andmeil 30000, auto24.ee-s oli selliseid 4343. "Luksusauto" alampiiriks panin 300000 krooni, üle 139kW hulgas oli selliseid 46%, kõigist selle hinnaklassi autodest 49% oli üle 139kW. Seega selle maksuga tõepoolest maksustataks ca pooled luksusautod ja ka vastupidi- umbes pooled maksustatavatest oleks luksusautod.
Panin kõhutunde alusel "odava auto" ülempiiriks 150000 krooni, selliseid oli 28%. Ehk nende omanikud oleks sellised, kes mingil juhul ei saaks maksta 3000 krooni kuus automaksu, vaid müüksid oma auto maha (kui see neil õnnestub, peale selle maksu jõustumist Eestis kindlasti mitte). See teeks siis 8400 omanikku. No ok, kui metsa raiutakse siis laastud lendavad, mingi 50000 krooni majanduslikku kahju ca 5000 perele (oletan, et neist 8400-st omanikust ca 5000 võiks olla pered) ehk õigustab eesmärki.
Kuid samas see eesmärk ise jääb segaseks- jutt käib luksusautomaksust, kuid argumenteeritakse keskkonnaga ja üleautostumisega? Kuidas vähendab auto vahetamine nõrgema vastu üleautostumist? Ja keskkonnaga seoses- miks mitte maksustada CO2-e, mis oleks otsene seos keskkonnaga (ja tõsta bensiiniaktsiisi)? Nähtavasti seepärast, et Ladade CO2 näit on tervelt 266 g/km, kuid luksusautodest küündivad selleni vaid vähesed. Ja kui tuleb valida, kas ohverdada 5000 peret või terve Ida-Virumaa ja veerand Tallinnat, siis poliitiliselt on need 5000 peret kindlasti odavam. Ning aktsiisitõusu ei saa diferentseerida "kulakutele".
Optimistlik märkus on aga see, et vaevalt küll sotsid kavatsevad kedagi ohverdada, vaid lihtsalt lõpetada virisemine uue tööseaduse teemal, mis muutus töötajaile märksa kahjulikumaks ja mistõttu osutusid sotsid oma elektoraadi huvide kaitsmisel piinlikult hambutuiks.
P.S. Isiklikult arvan, et maksu alampiir 3000 krooni kuus on Eesti oludes absurdne, mistõttu välismaale sundmüüki läheks minimaalselt 2 korda rohkem autosid kui üleval rehkendatud 8400.

Mati said...

Eks tegelikult peaks see ikkagi ainult uusi autosid puudutama... Sest uhiuue auto asemel 0,5-2 aastat sõitnud auto eelistamine tähendab, et pikemas perspektiivis toodetakse 1 auto vähem ja see on kindlasti keskkonda säästev. Ärge tulge rääkima, et 0,5-2 aastat vana auto mootor on vähem ökonoomne kui uue oma. Need, kes muidu ostaksid uue auto, 20 aastat vana ronti ju kindlasti ostma ei hakka.

Lätist autode ostmise vastu aitaks väike seaduseparandus, mis näiteks nõuaks mujal registreeritud autoga Eestis sõitmiseks eraldi loa hankimist, kehtivusega 2+2 kuud, peale mida peaks auto Eestisse registreerima. Ja vähem kui pool aastat tagasi esmaselt registreeritud auto eest tuleks ikkagi see ühekordne maks ära maksta. On õiglane, et ka välismaalased, kes juba nii kaua Eestis elavad, registreerivad oma auto siia (või viivad kodumaale) ning seega hakkavad siin oma auto pealt makse maksma.

to anonymous said...

>>kw ei võrdu heitgaaside kogusega.

Ei võrdu, aga on otseses seoses. Võimsama auto co2 emissioon on suurem kui vähemvõimsal. Suur lõke suitseb rohkem kui väike, kas pole loogiline?

See maks tuleb kindlasti teha. Aga veelgi olulisem on UMMIKUMAKS TALLINNAS. Hullemaks enam minna ei saa. Savisaar, millega tegeleme?

Anonymous said...

Hannes Rumm,palun loe hoolikalt läbi Ott-i kommentaar! Olen ise ka täpselt samal seisukohal... tahad sa tõesti tekitada suurt majanduslikku kahju ja elukvaliteedi langust 5000 eestlasele?!