Ehituskaupade müüja E-Ehitus hirmutab inimesi raadioreklaamis euro tulekuga kaasneva hinnatõusuga, mida võib käsitleda kõlvatu reklaamina.
Sel nädalal kommertsraadiotes kõlav E-Ehituse reklaam mõjutab kuulajaid väitega: „Euro tuleb. Kas hinnad muutuvad? Mõtle kaasa. E-Ehituskeskuses on kõik kaubad 20% soodsamad juba sellel neljapäeval, reedel ja laupäeval.“
Reklaamiseaduse kohaselt loetakse reklaami kõlvatuks „eelkõige juhul, kui reklaam tugineb inimeste ebausul, hirmul või kaastundel“. Avaliku arvamuse küsitluste kohaselt on inimeste suurim euro tulekuga seonduv hirm kartus hinnatõusu ees. E-Ehitus mängib oma raadioreklaamis klientide hinnatõusuhirmule ning kannustab neid sellele viidates oste tegema nüüd ja kohe.
Loodetavasti annab tarbijakaitseamet ametliku hinnangu, kas E-Ehituskeskuse raadioreklaam on kõlvatu või mitte. Kindlasti on selline reklaam aga ebaeetiline, sest oma müügiedu nimel annab E-Ehitus mõista, et pärast euro tulekut tõusevad ehituskaupade hinnad niikuinii ja kasutab seda müügiargumendina.
E-Ehituskeskuse käitumine on selges vastuolus Eesti Kaubandus-Tööstuskoda eestvõttel sõlmitava ausa hinnastamise leppega, mille ühinenud ettevõtted kohustuvad vältima hinnatõusu praegu kroonides väljendatud hindade ümberarvestamisel eurodesse alates 1. jaanuarist 2011. aastal.
17.9.10
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment